Privacyverklaring
Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Welke gegevens verwerken wij?
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- uw identiteit en burgerservicenummer;
- uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum;
- uw financiële – en salarisgegevens;
- uw contactgegevens;
- overige gegevens die u verstrekt bijvoorbeeld in correspondentie en telefonische contacten.
Doelen van verwerking
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Opdrachtacceptatie en -voortzetting;
- Het voeren van de financiële administratie;
- Het samenstellen van financiële stukken;
- Het beoordelen van financiële informatie;
- Het verzorgen van belastingaangiften;
- Andere diensten die in onderling overleg worden verricht;
- Het onderhouden van contacten met u.
Op basis van welke grondslagen verwerken wij uw gegevens?
Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van de volgende grondslagen:
- Ter uitvoering van een overeenkomst met u;
- Op grond van een wettelijke verplichting zoals bijvoorbeeld fiscale wetgeving of in het kader van de Wet ter voorkoming Witwassen en Financiering van Terrorisme (Wwft);
- In het kader van het algemeen belang of het openbaar gezag.
Automatisering
Voor de verwerking van gegevens maken wij gebruik van een boekhoudprogramma en programmatuur welke door de belastingdienst ter beschikking wordt gesteld voor het doen van fiscale aangiften. Daarnaast maken wij gebruik van de gangbare programma’s zoals Excel en Word.
Hoe lang bewaren we uw gegevens?
Wij bewaren uw (persoons)gegevens niet langer dan strikt nodig is om uw opdracht uit te voeren. Hierbij worden de wettelijk voorgeschreven bewaartermijnen in acht genomen.
Delen van persoonsgegevens met derden
Wij delen uw persoonsgegevens met sommige derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht en om te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in het kader van uw aan ons verstrekte opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om de beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens te garanderen. In deze gevallen blijven wij verantwoordelijk voor deze verwerkingen. Wij verstrekken uw gegevens uitsluitend met uw toestemming aan derden.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te wijzigen of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens. Ten slotte heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar wim@huppertzadministraties.nl.
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u zelf is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. U mag hierbij uw paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) onleesbaar maken ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.
Indien u een klacht heeft kunt u die indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus. Daarom organiseren wij ons werk zodanig en nemen maatregelen ter voorkoming van misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging. Mocht u desondanks de indruk hebben dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan s.v.p. contact op met ons via wim@huppertzadministraties.nl.